Kan man bli hopplöst förälskad i en film man inte sett?

Nu har det hänt mig. Ju mer jag läser om den  desto mer vill jag bara springa rakt in i den mörka biosalongen och girigt njuta av det jag ser. Filmen riktigt drar i mig.

Filmens originaltitel är Les Amours Imaginaires, men är omdöpt kort och gott till Hjärtslag. Den handlar om två bästa vänner i Montreal, en gay kille och en straight tjej som faller handlöst för den vackre Nicolas som dyker upp i staden. Vänskapen blir till rivalitet och de kämpar för att uppvakta Nicolas som uppmuntrar de båda. Filmen ska ha tydliga kopplingar till franska nya vågen, Almodovar och till min stora förtjusning även Wes Anderson.

Det kan inte bli annat än briljant film om kärlek och svartsjuka.


                          

Dock får jag lite panik att regissören som även spelar en av huvudrollerna är 21 år. 21 år! Dessutom är detta är hans andra film och båda filmerna har premiärvisats i Cannes. Det är bara att lyfta på hatten.


Kommentarer
Postat av: My

Lajk! Fint kort från i somras, härlig fräsching.

2011-01-09 @ 22:07:49
Postat av: Julia

Hej Andrea! Vad roligt att du också har en blogg då får jag börja följa den! Hoppas allt är bra med dig! Kram!

2011-01-10 @ 16:29:13
URL: http://juliavp.blogg.se/
Postat av: Andrea

Tyvärr uppdateras inte den här bloggen så ofta, men ska försöka ändra på det år 2011. För när allt kommer omkring är det ju himla kul att gå tillbaka i arkivet och läsa!

2011-01-10 @ 21:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0