Festival

Jag fortsätter med min eskapism.

Går igenom festivalsommaren och konstaterar nöjt att den ser bra ut. Ser mest fram emot Coldplay som kommer till Where The Action Is den 28 juni. Sedan är det ett även gäng bra band och artister som kommer till Way Out West. Som Fleet Foxes och Explosions in the sky.  

Coldplay gör mig ofta ambivalent. De har gjort ett par låtar som jag verkligen inte tycker om, nästan hatar. Exempelvis Viva la vida. Kan i och för sig vara för att den är så uttjatad och sönderspelad, fast när jag tänker efter så gillade jag den inte när den kom heller. Många låtar på skivorna är inte heller speciellt bra utan verkar mer som utfyllnadslåtar utan någon som helst känsla. Men sedan har vi de där fantastiska låtarna som är så fina och bra att man nästan dör. Minns framförallt första gången jag hörde Trouble och blev helt tagen. Samma sak med Yellow och Clocks. Och Talk. Så fina. Jag har aldrig sett Coldplay live förut och jag hoppas att detta blir en otrolig upplevelse och att bara de bästa låtarna kommer med. De som jag tycker är bäst då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0