Älskar att upptäcka ny musik.

I lördags hemma hos Lina och Jonas hörde jag en låt spelas på datorn i bakgrunden. Det var Promoes låt "Mammas Gata". Jag har alltid gillat Promoe och Looptroop, men har inte riktigt lyssnat på Promoes svenska grejer. Svennebanan var ju helt klart okej, men mer rolig än bra. "Mammas Gata" var i alla fall galet skön och det var det var ett samarbete med några andra artister, bland annat killen som sjunger refrängen, Andreas Grega. Jag gick in på Spotify och klickade mig vidare till hans musik. Fan vilka bra låtar! Egentligen är jag inte så förtjust i artister som sjunger på svenska men det här föll jag för direkt. "Jag går när ni kommer" är den vackraste låten jag har hört på länge och "Du lilla ängel" är samhällskritik när den är som bäst.


Han spelar på Stadsteatern den 17 april. Bokat.






Kommentarer
Postat av: Virre

Jag ska också lyssna in mig!

2010-04-05 @ 22:09:31
Postat av: My

gött med tips!! lite rosévin, uteplatsmusik?? :)

2010-04-06 @ 14:52:06
Postat av: Andrea

Virre, har du lyssnat in dig ännu då?

Och My, när blir det rosé (inte inferno)?

2010-04-07 @ 15:44:42
Postat av: Lajn

IMÖRRN!!! IMÖRA! UTAN TEQÄÄÄJLA!

2010-04-16 @ 16:13:50
Postat av: ELIN SJÖGREN

MEN! DET HAR HÄNT NÅGOT HÄR! JAG GLÖMMER BORT ATT LÄSA DIN BLOGG NÅN VECKA OCH SÅ HELT PLÖTSLIGT SÅ FINNS DET EN MASSA NYTT! kul!

2010-04-17 @ 17:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0