Olika julkalendrar.

Jag såg en lista i en tidning där de räknade upp alla julkalendrar som har varit genom tiderna. Jag insåg till mig förskräckelse (nja) att jag bara kände igen ett par stycken. Den första jag kommer ihåg var Ture Sventon 1989. Då var jag bara fem år. Men jag minns semlorna, att han inte kunde säga S och mattan han flög på. 1990 kom Kurt Olssons Julkalender och den gillade jag verkligen. Damorkestern och allt det där. Året därpå kom den bästa av alla, Sunes jul. Det hade ALLT och är rolig än idag. Efter Sune kom Klasses Julkalender 1992. Mycket mysig, jag hade till och med kasettbandet med alla hans julsånger. Klasse bodde uppe i en enorm gran i skogen och jag ville inget hellre än att bo i en julgran jag med. Efter Klasse kom två stycken kalendrar som jag inte minns alls. Men 1995 sänds Jul i Kapernaum som jag har svaga minnen av, minns dock inte handlingen. 1996 kommer Mysteriet på Greveholm och det minns jag nog mest för att My hade den på VHS som vi satt och kollade på ibland. 1997 gick Pelle Svanslös och det är faktiskt den sista julkalendern jag har minnen av. Det är konsigt. Känner nästan inte igen namnen på de kalendrar som sänts efter 1997. Vilka kommer ni ihåg bäst? Iår har jag verkligen inte tittat. Superhjältar? Nej tack.


  

Håkan. Väntar på dagen då den här frisyren blir modern hos killarna igen.

Kommentarer
Postat av: My

Haha! Greveholm kan jag utan o innan. Andrea, du glömmer ju Mimmifrån3kronor som Julkulan! Remember?? :)

2009-12-23 @ 13:20:35
Postat av: Viktoria

Sunes jul är helt klart det bästa som gjorts!

2009-12-26 @ 13:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0