När katten är borta dansar råttorna på bordet.

Efter allt tjat om det nya pojkvänsmodet passade jag igår kväll på att rota igenom Mackans garderob när han var iväg och pumpade sina muskler. Och visst gav det resultat! (Ja, mitt garderobsrotande alltså..) Idag glider jag omkring i en vit, stickad bylsig tröja med uppkavlade ärmar och känner mig som one million dollar! Jag begränsade mig dock till tröjor, då jag tidigare har gjort ett försök med den så kallade pojkvänsbyxan vars resultat lämnade en hel del kvar att önska...
 
Men nu ett tips. Jag vet inte om det är alla pojkvänner som är villiga att låna ut sina fina vita tröjor till oförsiktiga flickvänner som ska äta köttfärssås till lunch. Gör då som jag gjorde i morse. Jag tog på mig tröjan, jackan, skorna och allt det där, men lät en liten, liten del av tröjan skymta fram under jackan. Gick sedan in i det mörka sovrummet till den sovande, intet ont anande Markus och sa: Hej då darling, jag lånar den här tröjan. Samtidigt som jag drog lite lätt i fliken som stack fram, i ett halvhjärtat försök att visa vilken tröja det var. Därefter väntade jag inte på svar utan försvann istället snabbt som fan ut från lägenheten och vidare till spårvagnen.
 
Slutet gott, allting gott.

Puss ;)

Kommentarer
Postat av: Elin Sjö

Alltså det där pojkvänsmodet. Det är ju snyggt och så. Men så orättvist! Vems kläder ska jag sno? Känner du någon pojkvän vars kläder jag kan ta? Inte jag heller...

2009-04-06 @ 20:01:11
Postat av: Virre

Håller med föregående talare där. Visst är det snyggt, men vad gör vi som inte har kille? Vi kan ju inte anamma detta mode.

2009-04-06 @ 21:10:09
Postat av: MY

Hahahaaah. Gillar den manipulativa gärningen, ser det för mitt inre öga.

2009-04-07 @ 19:46:40
Postat av: Elin Serv

Sjö... lugn... Man kan göra fejk. Alla stora klädkedjor skapar jeans till tjejer med Boyfriend-fit.

Annars får du väl lura in dig hos någon granne eller ragga upp någon på stan som ser ut att ha bra klädsmak, följa med hem och sedan rota igenom garderoben när killen är på toa.. "låna" kallas det :P



Men jag måste ändå ge Andrea ett stort leende! Smart jobbat! Jag gillar!

2009-04-08 @ 09:35:52
URL: http://elinservin.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jo, jag håller med, visst är det ett orättvist mode. Men som serv säger, man kan ju göra fejk. Eller så kan man bara kolla inne på herravdelningarna. Det gör jag, speciellt skjortor. H&M är bra och billigt.

2009-04-08 @ 15:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0