Hört på spårvagnen:

Jag sitter och läser Metro på spårvagnen, tjejen som sitter innanför mig ska av på nästa hållplats så jag reser mig självklart upp för att släppa av henne. Medan jag står och väntar på att hon ska gå förbi mig skyndar ett medelålders par snabbare än ljusets hasighet förbi mig och sätter sig på platserna. Jag tittar förvånat på dem. "Jahaaa?" säger jag och inser frustrerat att jag helt enkelt får börja leta efter en ny plats eftersom jag inte orkar tjafsa i en spårvagn halv sju på morgonen. Hittar en ledig stol en bit bort och råkar sedan höra paret prata:

-"Ja, det gäller att vara snabb...hehehe"
-"Precis, hehe."





Kommentarer
Postat av: serv

Seriöst.

Känns som om du måste ge igen på någon annan med samma argument. Typ springa före någon i en toakö och utbrista "man måste vara snabb!" och sedan kvickt stänga dörren. Eller helt krasst skulle du ju egentligen bara kunna använda det argumentet hejvilt och hur som helst och när som helst.

2008-09-30 @ 14:48:17
URL: http://elinservin.blogg.se/
Postat av: V

As!

2008-09-30 @ 16:26:59
Postat av: Andrea

Serv: Ja, jag måste nästan göra det för att få ut det ur mitt system liksom. Igår gick jag faktiskt omkring hela dagen och sa "man måste vara snabb..hehe". Fast jag sa det visserligen tyst för mig själv och när inga andra människor närvarade. Krasst va?

V: Jag vet!

2008-10-01 @ 11:45:26
Postat av: serv

På ett helt krasst sätt måste jag säga att det är viktigt att få ur saker ur sitt system. Det är lite som att man kanske borde gå in på en kareokebar och sjunga My heart will go on om man råkar ha den i huvudet en dag. Men det är ju en ganska krass jämförelse..

2008-10-01 @ 17:10:34
Postat av: Lajnen

Du får käka lite dunderhonung och slänga en moralkaka i ansiktet på dem Bamse, it's the only way. De levde väl mer efter Krösus Sorks standarder.

2008-10-01 @ 17:15:04
Postat av: Andrea

Serv: Lustigt att du tog just My heart will go on som låtexempel. Jag hörde den på radio igår, trodde det var krasst förbjudet att spela den vedervärdiga låten numera.

Lajnen: Krösus Sork! Haha!

2008-10-03 @ 11:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0