Orka del 2

En liknande händelse skedde i fredags då jag var ute en kort sväng på kvällen. Vi var på Tranquilo som är en salsaklubb/bar där det i princip bara dricks färgglada, exotiska drinkar och bartendrarna trixar och snurrar med glas bakom baren. Händelseförloppet: Markus försvinner iväg bort till herr-rummet och jag sitter kvar i baren och iakttar den duktiga bartendern då jag hör en mansröst. Jag vänder mig om och ser en flinande kille som befinner sig ca 20 cm ifrån mitt ansikte.


Kille:  Hoppsan! Värst vad du ser ilsken ut då. Vad är det som har hänt?

Jag: Va? Ser jag ilsken ut? Det är jag verkligen inte.

Kille: Joooo. Det gör du, kom igen nu, vad är det som har hänt?

Jag: Men det har inte hänt någonting, jag sitter ju bara och kollar på bartendern som blandar drinkar.

Kille: Jaså, men du måste ju förstå att du inte kan sitta här och se arg.

Jag: Men....

Killen avbryter och maler på en stund till. Sedan blev jag äntligen räddad.


Vad fan är det med er killar som säger såhär? Tror ni att vi tycker det är roligt att höra att man ser ledsen eller ilsk ut när man är ute? Tror ni att det är en bra "isbrytare"? En fyndig öppningsreplik som bidrar till en avslappnad och lättsam stämning? Det blir det inte.


Kommentarer
Postat av: V

Nej det blir det f-n inte! Och som vi redan sagt...det är bara fula killar som gör det ;)

2008-09-23 @ 10:07:42
Postat av: Andrea

Word

2008-09-23 @ 11:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0