Dough

Efter en sommar av total slapphet och onyttig mat från min sida ska jag idag börja ett sundare liv. Jag är trött på godis, rosé, fet mat kombinerat med noll motion. Jag blir avundssjuk på alla i min närhet som nu såhär efter sommaren har kommit in i sina gamla nyttiga rutiner igen. Alla utan jag.


Nåväl, det började inte speciellt bra när jag idag på lunchen sprang iväg för att köpa en sallad på Pressbyrån. (Jag vet att sallad inte alltid är det bästa eftersom de nästan bara innehåller massa vatten, men det är i alla fall bättre än grillad ostpanini.) Den salladen jag åt var nog världens sunkigaste sallad. Senig och fettig skinka blandat med brun slö sallad och äckelmajs. Men grattis. Så trots att det kanske inte blev världens bästa start på mitt nya sunda leverne så avböjde jag i alla fall kaffebrödet i fikarummet. Det är ju alltid nått.


Kommentarer
Postat av: lina

Ja det var en martyrisk handling att genomgå Pressbyråns sallad. Fy fan. Hata PB

2008-09-09 @ 17:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0