Hong Kong del 1

I forrgar landade jag och Anna, efter en evighets lang vantan pa Heathrow, i denna storstad. Det ar svart att ta in allt man ser har, man ar helt omringad av hoghus, frenetiskt blinkande skyltar och miljarders, miljarder manniskor. Det kanns helt galet, men fantastiskt roligt. Forsta dagen var val...sadar...(vilket ni kan lasa pa annas resedagbokssida), fortsa rummet vi bodde i var helt jakla vidrigt. Fangarna i Kina pa 1500-talet levde formodligen under battre omstandigheter an vad vi gjorde dar inne. Vi har sjalvklart forevigat detta "rum" pa kort.. Nu bor vi betydligt fraschare som tur ar. Har i HongKong finns det sjukt, med betoning pa sjukt, mycket shopping. Marknader,  gigantiska kopcentrum, hal i vaggen affarer och sma stand vart man an vander sig. Jag har redan kopt pa mig en del grejer, (bla tva grymt snygga skor!) och funderar pa hur jag ska orka bara med mig allt hem till sverige, det har liksom gatt nagra dagar pa resan bara.. Imorgon aker vi till Australien och forsta stoppet blir Brisbane dar vi stannar i tva dagar for att sedan bege oss vidare uppat langs med vastkusten.

Nasta gang jag skriver ska jag forsoka lagga upp lite kort!

Hors snart igen!


Kommentarer
Postat av: V

Puss!!

2008-10-18 @ 10:32:06
Postat av: Sjö

Men åh! ÅH! Du får väl helt enkelt skicka hem grejer. Till mig :) Wink wink, hint hint!

2008-10-18 @ 11:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0