Fredag!

Dagen började sådär lagom bra. Ramlade i en stentrappa på väg till spårvagnen. Tjejen framför vänder sig om när jag ramlar men fortsätter sedan framåt utan ett ljud. Även om jag inte slog mig, hade det ju varit trevligt med ett "oj, hur gick det?".


Idag är troligtvis sista dagen på jobbet. Känns lite sorgligt på något sätt, det gör det alltid. Jag bjuder på en stor vetekrans som jag köpt på Pressbyrån för 40 spänn. Stekigt värre. Nästa vecka har jag tackat nej till allt jobb, utom möjligen på onsdag då det kan hända att jag hoppar in. Beror på hur bra övertalningsförmåga chefen har. Egentligen hinner jag inte alls det, har galet mycket att planera och packa inför resan som går av stapel den 14 oktober. Det är snart det. Jag inte riktigt förstått att jag ska åka och vara borta i tre månader. En liten parentes bara.  


Häromdagen satt jag och filade på några listor jag har skapat inför resan. Listor är alltid bra att ha. Jag har två stycken. Att köpa. Att göra. Nu ser jag på "att köpa" -listan att jag har skrivit dit: Bekväma kortbyxor.


Kortbyxor?


Vad är det? Menade jag shorts? Är jag 100 år gammal? 


Kommentarer
Postat av: V

tant...undrar vart man hittar bekväma kortbyxor, casells?

2008-10-03 @ 14:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0