Men stress!

Det har hant en del sedan jag skrev sist, vilket kommer att bli svart att sammanfatta. Hur som helst sa bestamde jag och Anna oss, som jag skrev i forra inlagget, att bege oss ut pa en segeltur i tre dagar. (Kostade skjortan) Vi akte ivag med denna segelbat, Pegasus, tillsammans med 20 andra personer. Vi bodde i sma tranga klastrofobiska hyttar dar det gungade som fan, men uppe pa dack var det hur bra som helst! Vi seglade runtomkring Withsundays och oarna dar och akte till en strand som kallas Whitehaven som ar kand for att vara en av varldens vackraste strander. Den gjorde oss inte besvikna direkt. Vilket strand, helt otrolig. Vi tog kanske hundra kort dar. Pa segelturen ingick det aven snorkling och dykning. Man var tvungen att ha pa sig en slags vatdrakt som skulle "skydda" mot giftiga jellyfishs som kunde cirkulera i dessa vatten och precis innan vi bordade segelbaten skrev vi pa ett kontrakt dar det stod att om vi skulle bli sjuka, invalida eller dodade av dessa djur sa ar det inte agenturens fel. Hmm... Naval. Som tur var motte vi aldrig nagra maneter. Eller hajar.

Jag testade faktiskt att dyka, vilket jag ar sjukt stolt over. Jag har funderat pa att ta ett dykcert lange, lange, men har aldrig riktigt fatt tummer ur. Men nu fanns chansen att testa pa sa da sjalvklart ville jag prova. Jag trodde att man bara skulle fa prova att andas lite i tuberna vid vattenytan, men istallet sa fick jag och tva andra som aldrig heller hade testat att dyka, simma omkring i 30 minuter pa sex meters djup. Runt i Barriarrevet. Det kanns sa kul att forsta dyket nagonsin var dar! Det var laskigt, men jakligt haftigt. Det var nagot av det basta jag har gjort. Latt! Snorklingen var inte dalig den heller. Vi har sett sa mycket fiskar, som jag inte vet namnen pa. Eller jo, nar jag dok sag jag Nemo, clownfisken. Pa snorklingen andra dagen simmade vi runt med skoldpaddor, vilket ocksa var haftigt. Det var inga sma skoldpaddor direkt. Jag klappade tva. Alltsa, det finns sa mycket jag vill skriva om snorklingen och dyket och hela seglingen, men jag hinner liksom inte riktigt. Pa de datorerna som vi sitter pa nu funkar det inte heller att lagga upp bilder. Men imorgon tar vi oss ner till Surfers Paradise igen och da blir det nya bilder pa faceboook. Ett helt nytt gang frascha bilder! 

Precis nar vi kom tillbaka fran seglingen akte vi buss i tolv timmar ner till Harvey Bay och Fraser Island. Fraser Island ar en valdigt speciell o, helt uppbyggd pa sand, dar det finns manga olika typer av miljoer. Dar var i pa en guidad tur i tva dagar och vandrade i sand, regnskog, badade i kristallklara sjoar och sag valar, delfiner, dingos, massiva trad och lite mer sand. Ni forstar mer nar ni ser korten. Ja, nu har jag formodligen missat att skriva hur mycket som helst, jag sitter och skriver i raserfart har och ar sa stressad sa att jag skakar. Lugn. Ga in pa Annas resedagbokssida, sa kan ni lasa mer!

Som jag skrev innan sa aker vi till S.P i morgon igen. Nu ar vi i surfstaden Noosa, dar vi tyvarr bara hinner med tva dagar. Men det var skont att vila upp sig lite fran den intensiva veckan som precis gick.

Nu maste jag stanga ner, men vi hors snart igen. Kanske redan imorgon. Hoppas ni har det bra, mina vanner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0