Uppdatering

Nu har vi lamnat Australien och befinner oss istallet i Thailand, pa Phi Phi. Egentligen skulle det ju bli Bali efter Australien, men i och med oroligheterna dar sa bestamde vi oss for att strunta i det stallet. Avrattningen av de mannen som bomdade pa Bali for ett par ar sedan skedde ungefar samtidigt som vi skulle varit dar. Dumt. Sa det blev blev bast sahar. Vi landade i Phuket och stannade dar en natt, sedan akte vi direkt till Phi Phi. Det ar valdigt fint har, trivs mycket bra. Igar paddlade vi runt omkring on med kajak, och ja, traningsverkar ar inte nadig idag kan jag tala om. Men det var det vart, vi paddlade over till Monkey Beach dar apor sprang runt losa och blev matade med banan av alla turister. Marklig syn. Snorklingen var i alla fall riktigt bra, fina fargglada fiskar som simmade valdigt nara och var nyfikna pa en. Jag och Anna hade tyvarr gjort misstaget att kolla pa filmen "The Beach" kvallen innan vi snorklade sa ingen av oss vagade ut speciellt langt. Javla Leo.

Om jag sa att det var mycket svenskar i Australien sa kan det inte riktigt mata sig med vad det ar har. Men det vet val alla som har varit pa denna on. Svenskar overallt, i alla aldrar. Veckorevyn, Slitz och Djungevral i affarerna. Men det gor inte sa mycket, det ar ett sa trivsamt stalle anda. 

Det har nu gatt lite mer an halva tiden pa resan. Men det kanns som att jag har varit borta hur lange som helst. Tiden gar bade fort och langsamt pa samma gang. Idag ar det en manad kvar till julafton, julstamning? Vad ar det? 

Nagra bilder fran Thailand. So far:

Har har vi precis stigit av farjan till Phi Phi


Bananpankaka. Ja, det har blivit nagra sadana..


Hmm...Laskigt..


Denna spindeln lever inte langre. Det var den eller jag.


Har var Anna glad! Dagen efter, inte lika glad..


Paddlingen. Och ja, flytvasten sitter javligt langt upp. Den akte av sen.


Sota monkisar.


Fint!


V hittade en ode strand dar jag plockade med en massa snackor. Far man ta med dem hem till Sverige? Eller kommer jag att bli skjuten i tullen?






 

 

  

Kommentarer
Postat av: Mylo

du kommer att bli skjuten. särskilt om de är fulla med vit sand...

2008-11-24 @ 17:57:02
Postat av: Andrea

Ja, men det var da sjavla fan!

2008-11-25 @ 12:59:16
Postat av: My

Life is hard. Kan du inte skriva nytt, är inne ca 15 ggr per dag o kollar om uppdateringar....

2008-11-26 @ 10:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0