Till havs.

En gang i tiden var jag bra pa det har med uppdatering. Vill jag tro i alla fall..

Vi ar fortfarande kvar pa Phi Phi, men aker har ifran i morgon. Reseplanen har andrats an en gang och Malaysia far vi nog hoppa over helt och hallet, vilket kanns trakigt. Nasta stopp blir pa on Kao Tao, aven den belagen i Thailand. Sedan far vi helt enkelt se var vi hamnar. Sa innan den 17 dec, da vi aker till Filippinerna, lever vi vind for vag. Filippinerna ar for ovrigt det stalllet vi kommer att spendera jul och nyar pa. Ska bli intressant att se hur det blir. Nagra forslag pa hur man far julstamning? Tomtemossa ar ju givet. 

Igar gick jag omkring pa jakt efter nya bocker att lasa. Det finns nagra bokhandlar har pa Phi Phi, dar begagnade bocker saljs. Sjalvklart finns det bocker pa svenska ocksa. Problemet ar bara att de slitna gamla ackliga bockerna ar dyrare an vad nya bocker kostar hemma i Sverige. Skandal! Men det ar val bara att bita i det sura applet antar jag, natt maste jag ju lasa. 

Ni kanske sag bilder fran nar jag och Anna var pa Maya Beach som jag lade ut pa Facebook igar. On ar fantastisk och stranden likasa. (Varfor later jag alltid som 73 ar nar jag beskriver vacker natur?) Jag lagger upp nagra har ocksa for er (mamma) som inte har Facebook. Pa stranden fick man verkligen gora sitt yttersta for att forsoka ignorera de tusen andra turisterna som besokte on. Fan vad jag klagar, jag ar ju sjalv en turist.





Batsman


Anna kallade mig for lantlolla, jag forstar inte varfor.


Snabbt gick det.





Har hittade vi ett litet stalle dar ingen annan var.


Vi betalade 1000 bath for tre timmar, kunde verkligen ha stannat langre. 





 

 



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0