Positivt vs negativt....

....med att vara Dj (enligt mig).  


+

Du kan spela vad du vill. Det är du som har makten.


Känslan när publiken jublar åt ditt låtval är nästan obeskrivlig.


Du står upp en hel kväll med huvudet på sne och diggar coolt med till låtarna du väljer.


Folk som önskar Hoffmaestro.


Du har stenkoll på dansgolvet. Du ser alla glada miner, knasiga danser och folk som sjunger med i låtarna du väljer.


-
Du kan inte alls spela vad du vill. Glöm inte att du kan bli lynchad.


Känslan när publiken buar åt ditt låtval är nästan obeskrivlig.


Du står upp en hel kväll med huvudet på sne och har grymt ont i ryggen och nacken nästa morgon.


Folk som önskar Långa bollar på Bengt.


Du har stenkoll på dansgolvet. Du ser alla klyschiga fyllescenarier som sker och vi får inte heller glömma de panikfyllda, rödsprängda ögon som, kvart i två, febrilt letar efter någon att dansa tryckare med.


Kommentarer
Postat av: Lina, vän av telefonsamtal

hahaha!! jag tyckte den sista ändå var bäst. Det är då man kör "That's the sound of the police" på högsta.
"Ja om du kan ringa upp om du vill...Eller så ringer jag upp dig en sekund innan jag ska gå om typ 4 timmar"

2008-05-14 @ 13:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0