Morgonstund har guld i mund

Vaknade imorse av att det ringde på dörren. Ni som har varit hemma hos mig vet ju hur den klockan låter, inget angenämt ljud alls. Yrvaket rusar jag upp och hinner inte längre än till hallen då jag hör nycklar som rasslar och ser hur dörren öppnas. In kliver en snygg mörkhårig kille i vita kläder (Sankte Per?) och säger med ett charmigt leende:


- Oj, jag trodde inte du var hemma.

- Jo..Eh, jag låg och sov..

- Jaha, förlåt. Jag ska måla fönstret,är det okej att jag gör det nu?

- Jadå...eller jag... jag skulle ändå gå upp om 10 minuter..Jag ska tvätta..


Killen går in i lägenheten och jag försvinner in i badrummet och försöker reflektera över vad som just hänt. Börjar skämmas när jag inser att jag just stått i hallen helt blickstilla, iklädd nattlinne, och bara stirrat skräckslaget på målaren som jag egentligen visste kunde plinga på när som helst.    


Klockan var då 08.00 och dagen hade bara börjat.

Grattis!


Kommentarer
Postat av: Sjö

Men härliga tider! var det samma arbetarsnygging som rört sig i dina trakter förr?

2008-05-28 @ 10:49:59
Postat av: Anonym

God morgon!! =)

Hoppas att du får en fin dag och tar vara på de underbara vädret!

http://blooondiiie.blogg.se

2008-05-28 @ 10:56:24
Postat av: Andrea

Sjö: Jag vet inte det, kanske, i så fall har han klippt sig. Han kommer imorgon också ;)
Blooondiiie: Ja, tack detsamma!

2008-05-28 @ 16:17:45
Postat av: Lina

Ja Kellogs eller en snygg målare, vilket ger en bäst start på dagen?

2008-05-28 @ 18:41:59
URL: http://linalajnen.blogg.se
Postat av: Andrea

Lina: Jag tror på det senare alternativet... Fast iofs så blev min dag ganska vanlig.

2008-05-28 @ 20:33:41
Postat av: serv

Hmm... nu undrar jag så klart: "VAR FAN BESTÄLLER MAN EN MÅLARE SOM KOMMER O RINGER PÅ SOM DESSUTOM ÄR SNYGG?"
Bitter?
Singel?
Kanske båda.

2008-05-28 @ 22:00:02
Postat av: My

Jag säger som Triss - plötsligt händer det.

2008-05-29 @ 16:05:27
Postat av: Andrea

Serv: haha, ingen aning! Det damp bara ner ett litet brev en vacker dag om att det skulle målas om. Bara till att tacka och ta emot!
My: Jag borde haft det som rubrik:)

2008-06-01 @ 11:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0