Insomnia

Inatt drömde jag vidriga mardrömmar. Vaknade helt kallsvettig mitt i natten och var så fruktansvärt rädd. Men som alltid när jag vaknar av mardrömmar ligger jag bara helt stilla under täcket och lyssnar efter ljud som inte hör hemma i min lägenhet och tänker på vad jag nyss drömde. Jag vet inte riktigt hur länge jag låg vaken och grubblade över saker varvat med rädsla över att någon ska stå i rummet, men det rör sig åtminstone om två timmar. Tillslut bestämde jag mig för att tända lampan och gå upp. Då såg jag att klockan var tio i fem och att det började ljusna utomhus. Rädslan försvann och jag gick upp och kokade gröt och satte mig framför datorn och tittade på Extras.



Nu är klockan snart sju och det snurrar i min skalle. Men jag kan inte lägga mig för att sova, för jag har lektion klockan nio. Suck... det kommer att bli en lång dag.


Kommentarer
Postat av: lajn

andrea. Nu går du o lägger dig klockan sju ikväll!

2008-05-13 @ 13:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0