Monday Bloody Monday

Jag tycker inte alls om att vara ledig på måndagar, veckan får liksom ingen bra start när jag inte behöver gå till skolan. Jag behöver ha lektion på måndagar för att sätta igång mig själv efter en lång helg. Annars blir det som idag. Det känns som om jag bara har gjort fåniga saker. Kan inte riktigt sätta fingret på vad jag egentligen har haft för mig, förutom att ha gått vilse borta vid Örjansvall då, men annars har jag i princip inte gjort någonting. Detta är måndagen som blev en söndag. Tycker inte om söndagar. Men snart är den slut och i morgon har jag lektion. Ja! Och innan den sätter igång ska jag, Lina och Pontus tydligen marschera i enad front till herr Bloms kontor och bjuda karln på middag. Herregud, hur ska detta gå? Jag är inte alls förtjust i förslaget, men hoppas att Pontus vet vad han gör. Jag kommer dock att hålla mig i kulisserna.  




Dagen låt blir detta vackra musikstycke:

http://www.youtube.com/watch?v=r304u9oSb-U

Jag vet tyvärr inte hur man fixar så att ni kan se klippet direkt på min blogg. Ni får gärna tala om hur man gör :)

Kommentarer
Postat av: serv

Gå in på den youtubelåt Du vill ha, kopiera adressen som står under "embed" (till höger om videon), gå in i ett nytt blogginlägg, klicka på "HTML" (knapp mellan rubrik och brödtext) och klistra in adressen från youtube i den ruta som kommer upp, klicka på "uppdatera" nere till vänster och voila! En rosa ruta uppenbarar sig i inläggsfönstret. Nu kan Du ju skriva något trevligt också så klart :) Lycka till!

2008-03-03 @ 21:37:37
Postat av: Linan

jo till höger om youtubeklippet så står typ ABOUT THIS VIDEO i fet stil och under det så står det "Embed" med en lång adress under. Den ska du kopiera. Sen går du in på ditt blogginlägg och trycker på Html (breve där bildikonen) sen klistrar du in koden du har kopierat i fältet som kommer in. Sen trycker du update. Det ser konstigt ut innan du har publicerat inlägget, men det är inget att freaka över, bara att ta ett chill pill o sen ligger videon där:)

2008-03-03 @ 21:38:04
Postat av: serv

MÄH! Jag ville ju hjälpa henne!! Låt mig vara den läraren jag är!
NU!
Andrea, kom ihåg vem som skrev tipset först!

(jag är inte så upprörd som jag låter...ville bara make a statement här, sörru..Lina, jag gillar Dig ändå :)

2008-03-04 @ 18:31:20
Postat av: serv

Oj, vi ser jag att vi både skrev inläggen samtidigt.. haha!

2008-03-04 @ 18:32:17
Postat av: Andrea

Tack tjejer! Riktigt kul att ni skrev det samtidigt måste jag säga :) Jag ska testa senare!

2008-03-04 @ 21:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0