Hemlängtan

Nästa helg ska jag hem till mina gamla trakter igen. Jag kommer att försöka träffa så många som möjligt som har blivit lite förbisedda den senaste tiden. På självaste påskafton blir det stor födelsedagsfest då min kära Viktoria fyller 24 år! Pratade med Elvira i går och fick höra att även hon och Niclas kommer ner från Stockholm över påsken. Åh, så kul!


Det är mycket högtider nu, nästa vecka är det ju Irlands nationaldag och det måste vi ju fira, eller hur? Kom och tänka på att det var exakt ett år sedan jag var i Dublin, bara en vecka innan Saint Patricks Day. Jäklar vilken hysteri det var redan innan. Grönt, grönt, grönt överallt och små pysslingar och guldpengar i varje hörn.


Jag har påskpyntat hemma. Titta:



Jag är ganska stolt. Det är faktiskt första gången.


Kommentarer
Postat av: Sjö

Påsken måste väl ändå va en av de bästa högtider vi har i Sverige? Alldeles lagom lång helg. Man hinner inte tröttna på maten eller musten och man får godis överallt. Dessutom behöver man inte spendera på skjortan på hundra tusen presenter till alla man känner. JAG ÄLSKAR PÅSK!

2008-03-12 @ 18:45:25
URL: http://dagensdisk.blogpsot.com
Postat av: serv

Åh, smart..har aldrig sett på påsken på dett avis. Har mest känt att påsken är en fejkhögtid.. den har ju kopierat maten från jul och midsommar, man varken dansar eller får paket eller känner någon stress, den bara är. Underligt.
Fast nu när jag tänker efter så håller jag lite med Dig Sjö...hmm..

2008-03-13 @ 17:14:41
Postat av: Lina. Eller Wayne. Välj själv

I am the lepprrrrricåååååån

2008-03-13 @ 18:01:28
Postat av: Virre

Det är alltid hysteri i dublin, oavsett paddy´s day eller inte...de firar ändå! Fint påskpynt by the way :)

2008-03-14 @ 16:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0