Hej bloggen

Det var ett tag sedan jag bloggade nu och förmodligen blir det väl ett av de sista inläggen jag gör... Haha, dramatik när den är som bäst.


Veckan i Barcelona var riktigt bra och jag kommer definitivt åka tillbaka dit igen! Vi försökte få in det mesta under veckan och jag tycker att vi lyckades rätt så bra. Vi fick in shopping, utekvällar och sightseeing. Och ganska mycket Ulf Lundell. Vet inte hur många gånger vi sjöng Jag trivs bäst i öppna landskap. Men det var ett par stycken. Kanske saknade vi Sverige, kanske ville vi bara sjunga med hes röst. Vem vet?


Ibland kan det vara svårt att sammanfatta så jag gör en liten slags checklista på resan istället.

Sol? Check
Regn? Check
Bad? Check (nja, egentligen bara några gånger)
Blivit bjudna på drinkar av sliskiga alternativt trevliga typer? Check
Shoppat upp en hel del pengar redan första dagen? Check
Onda fötter? Inte för mig, bara för mina kamrater
Sangria? Check
Träffat på ca 42 tusen svenskar? Check
Pratat med varandra och använt konstpauser hela tiden? Check
Lyssnat på riktigt dålig spansk musik? Check
Träffat på mycket trevliga och intressanta människor? Check
Sett ut som en riktigt turist med shorts och vita tygskor? Check
Sorgligt men ändå skönt att komma hem? Check
Åka tillbaka till Barcelona? Check!

Jag fick det stora privilegiet att ärva Elins gamla kamera så jag tog en hel del kort under veckan, funderar på om jag ska lägga ut dem på Facebook, men ni får hålla tillgodo med ett par stycken som jag lägger upp här så länge.

På väg:
 

Lägenheten:
 

Lite av staden och Park Güell:
   

Lite randomkort:
    


Bäst av allt. Jag fann en vän på resan:



Jag tycker inte om dockor speciellt mycket. Inte alls faktiskt. "Hata" kan vara rätt ord i det här sammanhanget.

Kommentarer
Postat av: Lajnen

Åh! Senoritan fick en sista plats bland fotona! Undrar just om hon fortfarande är ute och härjar på gayaftnar på Fellini, haha! Men seg!

2008-06-16 @ 19:53:46
Postat av: My

HAHA! Jag gillar dockkortet. HATA kan vara rätt ord i sammanhanget, ja. Kommer du ihåg tomtekortet?? :D

2008-06-17 @ 12:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0