J.T

Det här var roligt! I mitt login på min dator på jobbet hittade jag en gammal recension i ett Word-dokument som jag skrev förra sommaren efter att ha varit på Justin Timberlakes konsert på Skandinavium. Eftersom den har legat och skräpat där i över ett år så jag kan ju lika gärna publicera den på bloggen. Den skrevs på en eftermiddagsrast och blev aldrig klar.



Justin Timberlake - Skandinavium

Vrålet från över 14 000 fans som möter mina öron då Justin äntrar scenen är öronbedövande. Han öppnar med Futuresex/Lovesound som är första låten från hans nya soloalbum. Sedan avverkar han snabbt flera hits på rad, där han bland annat gör en kusligt bra version samt inledning av My Love. Det blir inte för ett ögonblick tråkigt och Justin varvar mellan att leverera hits, shotta tequila och försöka prata svenska. Och publiken älskar det. Efter halva konserten dyker Timbaland upp ur golvet och stämningen höjs ytterligare. Hans inhopp blir som en paus i showen, Justin smiter ner för klädbyte, och detta är nog enda gången jag känner mig en smula uttråkad och blickar förstrött omkring i ett fullsatt Skandinavuim. Samtidigt då Timbaland (i kortbyxor) står i centrum och promotar höjdpunkterna i sin karriär (Missy Elliott, Nelly Furtado, Aaliyah) blandat med bilder från tv-spel och skräckfilm, står en gapig sidekick ute i kanten. Allting känns tröttsamt och jag undrar när Justin kommer tillbaka.. 

Justins lite mesiga uppsyn då han debuterade i N*sync känns väldigt långt borta och


Ja, det var så långt jag hann. Typiskt mig att aldrig kunna avsluta någonting.   

Kommentarer
Postat av: Lajna

hahaha, fan vad kul (man kan ju inte skriva så längre utan att höra en röst i huvudet) att Timbaland dök upp ur golvet i kortbyxor. Eller ja, det kanske bara är trötthet. Nä, det var jävligt kul.

2008-07-29 @ 07:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0