Man får inte bli slö, för då blir man dö

Funderade lite på det här med jobb. Jag vill nog inte jobba alls när jag "blir stor". Jag tycker det är vidrigt om man skulle hamna i den där onda cirkeln som många hamnar i när de skaffar jobb, barn, hus och ett allmänt inrutat liv. Man sliter ihjäl sig och blir utbränd på ett arbete man inte trivs med, man kommer hem och sätter sig och "kopplar av" framför Tv:n, sedan är det natt och vips är det morgon igen och kontorsstolen väntar. Det är ett scenario som jag inte vill se mig själv i i alla fall. Det, eller att bli uppäten av en haj.

Äh, orkar inte ens skriva mer om det, det blir bara dåligt. Nu ska jag själv koppla av framför ett Yrrol-klipp. Tänkte länka till ett, men kan inte välja ut något. Det finns för många bra.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0