Stök

Igår hände det grejer! När jag kom hem från skolan fick jag ett ryck och drog fram allt som var löst här hemma, gamla papper, tidningar, skolböcker, uppsatser och gud vet vad! Jag dammsög golv och lister och sorterade i alla mina målargrejer (äntligen). Jag hittade gamla hemtentor som jag gjort under mitt första år här i Halmstad, och ja, de var väl sådär... Jag fick ändå slängt två stora kassar med papper och tidningar, vilken lättnad det var att bli av med gammal onödig skit som legat och drällt. Det blev så tomt i köket att det ekade där inne!

Stök i Salongen:

Before                    After

      

 
Nästa projekt blir att rensa ur garderoberna! Huuuu......

     

(Det ser iofs ganska organiserat ut. Men ni ska veta, kära vänner, att skenet kan bedra...)


Men idag: Har suttit inomhus hela dagen, bortsätt från två vändor till tvättstugan tidigt i morse. Vad har du gjort inne, undrar ni säkert då. Ja, inte vet jag. Dagens konstaterande är i alla fall att om man sitter inne så många timmar resulterar det i en extrem huvudvärk. Aj, aj.

Kommentarer
Postat av: Sjö

Jag gillar att du kallar det salongen. Fint det blev!

2008-02-01 @ 11:07:43
URL: http://dangensdisk.blogspot.com
Postat av: Sjö

eh, det blev lite fel adress till min blogg där...

2008-02-01 @ 11:08:20
URL: http://dagensdisk.blogspot.com
Postat av: lajnen

Får lite ont i magen av Before bilden:) Men det blev jättefint!!Bästa Afterbilden ever. Ja garderober, aint they a couple of bitches. Det är ju tungt att släpa grejer till Röda korset.

2008-02-01 @ 11:18:33
Postat av: Serv

Åh, jag rensade lite i min agarderober häromveckan och nu finns det kassar på vinden som vännerna först ska få ta sig igenom. Skräp för mig, fynd för Dig!
Jag siktar på att ägna min fredagseftermiddag åt att rensa i städskåpet. Det går knappt att stänga dörren...

2008-02-01 @ 13:24:46
Postat av: My

Hej hopp flipflop! Du är en aning fascistisk i dina marknadsföringsidéer gällande sidan, men rätt rätt där! Direktreklam in the phone. Kan man beställa läspåminnelse? Kl 20 00 ringer telefonen. An-dre-a Deeee upp-man-ar vääään-lig-en My-Ekr-eli-us att lä-sa blogg. Hehe :) Skall strax återvända till Nergelius fenomenala verk Komparativ statsrätt (visste du att Tyskland har en speciell medborgarrättsdomstol skild från den statliga??). Din blog verkar mkt mkt lovande, gillar mkt bilder, så gärna det, tack!! Och fina kläder, frisyrer och skor.
kram på dig min lilla vän. Myrre

2008-02-01 @ 18:01:18
Postat av: Andrea

Sjö: Jag gillar att benämna det salongen, känns lite lyxigare så.
Lajnen & Serv: Ja, garderober är inte kul. Men som sagt, skräp för mig, fynd för dig! Synd bara att jag har så svårt att slänga kläder. Jag tvekar alltid så mycket och tänker att "hmm...detta kanske blir modernt igen om fem år, kanske borde spara liiiiite till..." Men jag letar gärna igenom andras kassar ;)
My: Hehe, jag får se om jag kan tillfredsställa damens behov.

2008-02-01 @ 19:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0