Jag bodde på Köttbullsgatan nr 1. Tre trappor upp på nedre botten.

Igår kväll såg jag ut som Rönnerdahl. Ni vet, "Rönnerdahl han skuttar med ett skratt ur sin säng" - Rönnerdahl? Jag gick ut i en nattsärk helt enkelt. Vissa tyckte det var fult, andra snyggt. Enligt mig så var det nog fulsnyggt.


Denna låten sjöng vi när jag gick på lågstadiet. Vi hade en fröken, Gunilla, som älskade att sjunga och spela piano. Detta resulterade i att vi sjöng för fulla halsar varje dag. I tre år. Gunilla fördrog psalmer och andra kristna låtar. Gunilla sjöng fruktansvärt falskt. Men vi älskade det. För att återkoppla till Rönnerdahllåten var det så att vi hade stora, tjocka sånghäften med bild och text i. Jag minns så väl bilden på Rönnerdahl när han skuttade upp ur sängen. En blek, tanig gubbe med en galen uppsyn. Och så nattsärken. Det är så jag minns mig själv från igår. Bortsätt från blek och tanig då.




Dagens grattis: Kosovo, egen stat idag!


Kommentarer
Postat av: Faraos dotter

Å Dea du påminde mig om svunna tider! (då jag ville heta Linnéa, du ville heta Viola). Jösses vad jag kommer ihåg de feta sånghäftena vi hade och nästan alla sånger som fanns i dem... Faraos dotter, en oförglömlig klassiker! Men du, heter han verkligen RönneRdal? E det inte bara Rönnedal?

2008-02-17 @ 21:22:29
Postat av: Serv

Hmm..de där låtarna..undrar om det är något som är typiskt för grundskoleskolor i området Göteborg och norrut? En annan fick något drömskt i blicken och svunna tiden letade sig in i minnet...mmm..barndom...

2008-02-18 @ 09:39:41
Postat av: Andrea

vickis: Jag visste inte riktigt vilket det var, och jag googlade namnet, men fick inget korrekt svar /"sade Ruben sur och beskt"
Serv: hehe, jaså så det sjungs inte i skåne tror du?

2008-02-18 @ 21:21:24
Postat av: Lille Benjamin

Visste du att Josef fick en rock av far?/ Benjamin

2008-02-19 @ 09:52:08
Postat av: Anonym

"vad faan är det som händer?" keeebab pizza..dararrarara...schlibowiza...crooooza runt i limozin på din dolmiodaaag

2008-02-19 @ 18:22:40
Postat av: Andrea

Virre! Såg introt till 24 karat på youtube igår, herregud! vilken dans! och minns du "dansen" vi gjorde?
Lina: dom: "vi bara längtar till vi slutar så vi också kan fira".. vi: "öhhhh....jaha...."

2008-02-19 @ 21:21:55
Postat av: V

Razborka!

2008-02-19 @ 21:22:14
Postat av: Virre

Men GUD! Kom du ihåg att vi stolta visade upp dansen för din mor & min
far och dom, "jaha... vad bra..." Jag såg introt till Tur i kärlek för ett tag sen, OJOJOJ!

2008-02-19 @ 21:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0