Alla onda ting är tre. Ibland fler.

I mitt hem är det så att när någonting går sönder eller tar slut, då följer det genast en rad av saker som också kastar in handduken. Tvålen, diskmedel, tvättmedel, schampo, balsam, smink (bara smulor av rouget kvar) och glödlampor. Varför blir det så? Man använder ju sakerna i olika mängd hela tiden? Klarar man sig utan dessa saker i vårat samhälle? Svar nej!


Senast det var riktigt illa var i våras någon gång. Datorn kraschade helt (var tvungen att byta ut hela hårddisken), hemtelefonen gick sönder, Mp3:n slutade att fungera, cykeln blev stulen och mobilen sjöng på sista versen. Allt under loppet av fyra veckor! Det blev en dyr historia.

Moralkakan i detta inlägg är att man ska ta vara på de (materiella ting) man har. För det blir ganska jobbigt när de bestämmer sig för myteri hela bunten.
 


Kommentarer
Postat av: Serv

Jag gillade att glödlampan gick sönder samt att allt som man bättrar på sitt yttre med är slut/sönder. Problemet löst: Du sliper se hur illa det är (fy, vad det var elakt sagt, men ja, Du fattar poängen!)

2008-02-07 @ 14:56:43
Postat av: Lin...a

Jag tror att dina glödlampor för någon form av gemensam strejk för dom går fan one by one!

2008-02-07 @ 17:24:53
Postat av: andrea

haha! ja det är sant! det är ju bra att jag inte försöker mig på några konster i mörkret iallafall!

2008-02-08 @ 19:25:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0