Film att se

Just nu vill jag verkligen se "Funny Games" av regissören Michael Haneke (som gör en remake på sin egen film!). Hade helst sett den på bio, men det verkar som att den inte kommer till Halmstad över huvud taget. Men va kul!

Det är så jobbigt med filmer man gärna vill se men man vet att det kommer ta ett tag innan man får se dem. Jag håller redan på att hajpa sönder "Funny Games". Jag har läst recensioner, tittat på trailers och bilder. Jag vill inte, men kan inte låta bli. Recensionen i DN var hur lång som helst och avslöjade lite väl mycket. Trailern på SF´s hemsida var också rätt så avslöjande. När jag väl kommer få chansen att se den har jag säkert redan tröttnat. Damn!


image128
Bild: Google.se

En annan film som verkar lovande just nu är "Be Kind Rewind". Jack Black är med! Efter hans geniala insats i en av mina favoritfilmer "High Fidelity", så kommer han alltid ha en plats i mitt hjärta. Visst, han har gjort mig besviken många gånger, i "Nacho Libre" var det fan nära bojkott, men jag kommer nog ändå alltid tycka om honom. I små doser. Ja, i biroller helt enkelt.  

image129
Bild: Google.se


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tim Roth är ju med i Funny Games. Bara det är ju en anledning till att se den! Sen hatar jag killen med de psykeblå ögonen som alltid får spela psykefall. Men det var kul med recensionen av hon finlandssvenskan i Filmkrönikan. "Vad er det för tjön på remaken?"

2008-04-18 @ 19:16:08
Postat av: serv

Såg Funny games i fredags. Sjuk. Jag säger: sjuk. Intressant, annorlunda, hajpad: ja, jag förstår varför. Men vissa frågor förblir obesvarade. Jag gick omkring i ett dygn och bara undrade: "men du, hur var det med filmen igår?"

2008-04-20 @ 17:47:20
URL: http://elinservin.blogg.se
Postat av: Andrea

Lina: Jag gillar killen med de psykblå ögonen, han är snygg på nått twisted sätt.
Serv: Men åh, har du sett den!? Ja, men film är som bäst när man inte riktigt kan släppa den efteråt.
Jag måste se den!

2008-04-20 @ 23:12:15
Postat av: Virre

Oj, nu måste jag berätta nåt extremt pinsamt. Jag gillar Nacho Libre och skrattar JÄTTE MYCKET typ hela filmen igenom...

2008-04-21 @ 22:10:02
Postat av: serv

Oj, jag hade höga förväntningar på Nacho Libre. et var lite pinsamt för vi hyrde film och jag valde den och sedan fick man sitta där och bara: "mm..jag trodde den skulle vara bättre..."
Jag är också besviken.
Kanske att man ändå skulle ge den en chans till och at den för vad den är. Sjuk.

2008-04-22 @ 10:20:57
URL: http://elinservin.blogg.se
Postat av: Andrea

Viktoria: Om du trivs :)
Elin: Sånt är så pinsamt, när man själv har valt filmen och så är den inte alls som man tänkt sig. Man känner ju ett visst ansvar på något sätt.. Men ja, man kanske skulle ge Nacho Libre en chans till... Det enda som var roligt i filmen när jag såg den var Blacks svanhopp i slutet :)

2008-04-24 @ 17:23:48
Postat av: Viktoria

Ge den en chans till och släpp "filmvetartänket"... man får ta den för vad den är: jävligt barnslig OCH kul! ;)

2008-04-24 @ 17:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0